Le départ de Toulouse, naar Barcelona

23 februari 2017 - Barcelona, Spanje

Distance 380 km via péage Narbonne, Perpignan
Météo: 2,5 gr C tot 22 C, zon

De dag dat het echt begint. Een hartelijk afscheid, een foto en hopla, onderweg. Het eerste uur nog even stoppen om de bagage te perfectioneren en daarna liep alles op rolletjes.
Mooi gezicht als je bij Narbonne zuidwaarts keert: het is alsof de natuur de horizon met mascara heeft bewerkt, een prachtig lijnenspel met alle grijstinten denkbaar van het voorgebergte v de Pyreneeën . Verder RAS zoals wij in Frankrijk zeggen: rien à signaler!
Barcelona is een mooie stad, de tijd genomen om er uitgebreid doorheen te rijden, erg veel mensen op de terrasjes en boulevards. Ik verblijf in een hostel, via stijle kleine straatjes belandde ik voor een 10 meter hoge muur met een toegangspoort en een oprijlaan. Een prachtige villa eind 19e eeuw in een -waanzinnig mooie - moorse stijl gebouwd. Van binnen mooi glas in lood, rijk bewerkte tegelmuren, marmeren trappen, vloeren en zuilen ...... dat belooft wat. De slaapvertrekken waren gewoon jaren 80 doorsnee, schoon en eenvoudig. Zeer exentrisch gelegen, aardige beheerders en zeer goedkoop!
Morgen om 7 uur vetrek naar de haven.