Zondag 28 en maandag 29 mei, Terug naar Europa, bootreis naar Barcelona

29 mei 2017 - Barcelona, Spanje

Zondag 28 en maandag 29 mei,Terug naar Europa,  bootreis van Tanger Med naar Barcelona

Zondag ochtend bewust laat gaan douchen (8.30) om de tijd door te komen. Op een boot is weinig te doen dus moet je je vooral niet gaan haasten. Het ontbijt in het Cafetaria America bestond uit een pain au chocola, een glas jus uit het pak en een espresso. De pain au chocolat tart elke beschrijving, de jus is zo'n verdund sapconcentraat en de italianen lukt het gewoonweg niet om een slechte espresso te maken dus die was ronduit goed! Een saai en suf geheel '

Na de Oostenrijkers kwam ik se Zwitsers weer tegen. Fietsers van zo rond de 50 jaar. Ze hadden super electrische fietsen, heel erg mooi. Zodra je harder dan 25 gaat moet jezelf fietsen en werkt de assistentie niet meer. Blijkbaar deden ze dat als de weg licht dalend was. Een paar weken op pad geweest, vrijwel zonder bagage in lekkere hotels geweest en echt gelukkige vakantiegangers.

De Nederlandse scooterrijder bleek ook Edwin te heten! Hé die kom ik niet vaak tegen naamgenoten. Hij had een rondje Marokko gereden met zijn 125 cc scooter, ruim 300 km plus de route door europa. De scooter zag er fors beladen uit, maar met rijden gaf dat geen problemen zei hij. Hij kampeerde vooral en was een tijd terug ook in camping Azila in Chefchaouen geweest. Een paar jaar terug was hij op een vijftig cc naar Albanië en Griekenland geweest, een moedige man, dat zeker! Grappig was dat ook hij van sommige mensen te horen had gekregen 'laat jij je vrouw zomaar drie maanden alleen? Mag jij zomaar weg? Typisch van die opmerkingen van mensen die geen vertouwen in hun partner hebben, een slechte relatie hebben of gewoon stik jaloers zijn: ze zouden oh zo graag willen maar durven niet of hebben steeds smoezen waarom ze het niet uitkomt. Zie hier het bewijs, het kan, deze man heeft het bewezen, met weinig geld pas je je gewoon aan en gaat op de brommer, moedig en super dat iemand dat heeft gedaan.

Toen ik 17 was heb ik ook 6.000 km op de brommer in en naar het oostblok gereden. Ik had bijzonder leuk contact met deze Edwin en wij hebben wat afgepraat, heel erg gezellig.

De boot voer langs de kust, we konden Benidorm duidelijk zien liggen en even verder Calpe,met die mooie rots ervoor. Handig die off line apps waarmee je zo kan volgen waar de boot zich bevindt. Wij voeren rond de 40 km/u. Snel dus! Maar niet voldoende om de vertraging in te halen. Dat bleek ook later. Wij voeren om 22.15 de haven in, de boot had een half uur nodig om te manouvreren en aan te meren, dan de trossen nog en het werd  elf uur dat wij het ruim in mochten. De motoren stonden er goed bij, niet verschoven ondanks de flinke deining, vaklui dus. Er stonden nog 2 GS-sen achter mij. Ik werd door een van de rijders aangesproken ´hé Edwin, hoe was de GS Entr'Raid?' Perplex dat iemand die ik niet ken mij bij mijn naam noemde raakte ik uiteraard in gesprek. Hij had zich ook ingeschreven maar kon uiteindelijk niet mee, zodat hij later met iemand anders op pad ging naar Marocco. Hij zit ook op het forum en liet mij zelfs foto's zien die ik nog niet had gezien! Wat een grappige ontmoeting!

Voordat ik de boot af reed was het practisch 24.00 uur geworden! Ik ging op weg naar het youth hostel dat aan de andere kant van Barcelona ligt. Overal mensen op straat, behoorlijk wat verkeer en een gps die mij vele omwegen liet rijden doordat het apparaat het eenrichtingsverkeer niet kende. Om 00.45 uur kwam ik aan.

1. Edwin Duiverman:
    3 juni 2017
    Hoi naamgenoot, geen 300km rondreis Marokko maar bijna 3000km! Ik kwam in totaal op 9500km uit.