Dag 58, maandag 24 juni 2019, van het ene paradijs naar het andere

25 juni 2019 - Merki, Kazachstan

Dag 58, maandag 24 juni 2019, van het ene paradijs naar het andere.

Jammer dat we het ontbijt niet samen met de familie konden eten. Wel begrijpelijk want zij sliepen met zijn zessen in een kleinere yourt dan de onze. Brood, maar jam en ei, als gebruikelijk.

De familie ging op de foto, trots als ze waren.

Na de fotosessies met de Kids op de motor vertrokken wij.

De grindweg parallel aan het meer was van een uitzonderlijke kwaliteit en zo konden wij genieten van het prachtige landschap met het azuurblauwe water en de vele kuddes paarden., koeien en schapen. Voordat we de hoofdweg naderden waren al bijna 2 uur voorbij gegaan. Maar dit maal was het gewoonweg een ontspannen rit waarbij de we 40 à 50 km konden rijden.

Grappig was te zien dat er nu ineens bruinbonte paarden waren!  De schapen waren wit, bruin en zwart.

Er waren behoorlijk wat yourts aan de kant van de weg. Het zijn meestal groepjes van drie jaar bestaande uit een grote en een kleine yourt en een provisietent voor de opslag. Daar vlakbij bevindt zich altijd een paddzck om met name de schapen te verzamelen.

Verder is er alleen een afgedekte houtstzpel. Bij de meeste yourts zie je géén de auto's staan.

Erzijn ook kampementen met tien tot vijftien yourts. Deze zijn eigendom van touristische organisaties welke daar hun gasten onderbrengen. Hier zie je de grote 4x4 staan van de chauffeurs. Meestal in dit grote V8 Lexus auto's of de bekende Landcruiser. Al die grote auto's komen met name uit Saudi Arabië als occasion.

Bij een klein dorpje deden we wat inkopen. Het aanbod in het winkeltje was zoals gebruikelijk: vijftig procent van de artikelen was snoep. Candy bars, a koekjes en alle varianten snoepjes. Gewoon eten zijn vooral droge KW (kruideniers waren). In iedergeval verkochten ze water zodat wij vandaag weer koffie konden zetten.

Uiteindelijk kwamen we op de doorgaande asfaltweg.