Met de motor op pad naar Africa!

19 februari 2017

Over enkele dagen ga ik op pad met mijn BMW GS richting Africa. Het wordt een reis van zo'n drie maanden. Eerst uiteraard naar Dakar en dan verder zoals de wind waait.

Mijn blog heet 'changinghorses' gewoon omdat dat voor mij bijna letterlijk zo is: gewend om jaren lang trektochten te paard te organiseren en te rijden heb ik mijn andere -stalen- ros van stal gehaald om een paar maanden alleen te gaan trekken met mijn BMW GS, zeg maar mijn stalmaatje.

Net zoals te paard heb ik enorme zin in nieuwe gebieden te ontdekken, reizigers en locale mensen te ontmoeten, te fotograferen en wellicht de nodige paarden te zien.

Waar ga ik naar toe?

Eerst zo snel mogelijk door Marocco, West Sahara om vervolgens in Mauretanië naar het oosten te gaan om diverse mooi dingen te bezoeken. Vandaar naar Senegal, Gambia, Guinee-Bissau, Guinee, Sierra Leone en Liberia om via Mali weer terug Noordwaarts te gaan.

Begin mei doe ik mee aan een 'Rally raid', een soort semi-toeristische off-road rit van 3.000 km door Marocco. Start in Tétouan eindpunt Esaouira.

Daarna als kroon op deze reis ontmoeten Erica en ik elkaar in Essaouira om paard te rijden!

Wekelijks zal ik updaten op het moment dat ik ergens wifi heb.

1. Yvanca:
    20 februari 2017
    Super leuk! Ik ben erg benieuwd naar alle verhalen en foto's!
  2. Xenia:
    20 februari 2017
    Heel gaaf!! Ben benieuwd naar de verhalen!!
  3. Hans Kingma:
    24 februari 2017
    Hoi Edwin, goede reis man. Ik ben erg jaloers!! De mécaniciens in Afrika zijn inderdaad top. Wat ze daar met een hamer allemaal kunnen!