Laatste voorbereidingen

21 februari 2017 - Labastide-Murat, Frankrijk

e

Vandaag van alles gemonteerd op de motor: carterbescherming, ging er makkelijk op, erg degelijk spul van TT (Touratech), extra stopcontact rechtstreeks op accu, buiten het systeem om voor de bandenpomp en verlichting. Diverse beschermkapjes en een gereedschapskistje.

Moest het vandaag vooral een rustige dag worden, nee dus om 9.00 uur een bericht van ´Booking.com dat er vanavond 3 gasten kwamen! Woh, even het programma overhoop gegooid.

Eerst toch maar even rustig onderdak geboekt in Asilah aan de kust in Marocco, zo'n 40 km van Tanger Med, de haven waar ik zaterdag aankom. Ook de douaneformaliteiten van Marocco, Mauretanie en Senegal onder de loupe genomen. Een wirwar van formaliteiten!

Als die wiedeweerga kamers schoongemaakt, maar vooral de enorme hoop spullen die ik in de keuken had uitgestald opgeruimd om de gasten te ontvangen. Om 4 uur telefoon: of zij niet mee konden eten? Mm, tja dat komt toch wat ongelegen, maar u kunt gerust inkopen doen en van onze keuken gebruik maken.

Enfin, het werd een super gezellige avond met drie sportieve dames die een stukje Compostella liepen. Samen gegeten en (3) flessen Cahors getest!  Om 10.30 gingen ze slapen en moest ik de rommel nog even wegwerken.

's ochtends uitgebreid ontbeten met de gasten en vele discussies over van alles en nog wat. Literatuur (één van de dames had een dissertatie geschreven van honderden pagina's over Albert Camus bekend van 'la Peste'), kunst ( mij is een aquarel beloofd van ons huis!) en politiek.

Wat doe je dan de laatste dag? Pakken, proefrijden, tanken afscheid nemen van buren die voor Demi en de poezen zorgen en de laatste montages. Stapels pasfoto's laten maken, kopieën van paspoort, kenteken etc. De douaniers zijn daar gek op!

En nu lekker aan een Leffe! Morgen vertrek!

1. John&Gerda:
    22 februari 2017
    Hi Edwin,
    Een hele mooie, veilige en vooral inspirerende "vakantie".
    Veel plezier en gezond weer hier.
    Gr., John
  2. John&Gerda:
    22 februari 2017
    Hoi Edwin,
    Ik wens je een prachtige reis, geniet ervan en laat ons meegenieten!