De voorronde

23 februari 2017 - Labastide-Murat, Frankrijk

Huis en haard verlaten (toch nog even een blok hout op de kachel om het warm achter te laten!) een laatste knuffel voor Demi en de poezen en starten maar. 10'graden zonnig weer maar nog iets frisjes. Al gauw had ik 18 graden ten Zuiden v Montauban. Tja best warm met al die kleding aan.

De missie van vandaag een kleine beurt voor de motor bij BMW Toulouse ´Moto Ridé, nooit geweest. Super vriendelijke mensen goede adviezen, maar een minpunt: ze verkochten geen bougiesleutel! Raar, is speciaal gereedschap! ´Ah uw motor is niet oud dus u heeft hem niet nodig', kan wel zo zijn, maar geeft niet echt het overtuigende gevoel van zekerheid. Oplossing: in Africa zijn het zeer goede mecanisien, zij kunnen dat zo voor u maken!

De wachttijd goed doorgekomen met de ´toys for boys' te bekijken. Ongelooflijk, die speeltjes kosten toch gauw 20.000 € en het lijkt wel of ze als broodjes de deur uit gaan! Blijkbaar gaat het economisch niet slecht....... .

Off-road broek en een paar motorgymschoenen gekocht om voor kleine ritten de cross laarzen te kunnen wisselen.

Diverse mensen gesproken met leuke reisplannen. ´ga jij alleen naar Africa? Nu? Ja, inderdaad!

´Travelling alone is about the least lonely thing you could do' , dan kijken ze je even vreemd aan en kun je de twijfel in hun ogen zien.

Dat deed mij natuurlijk wel beseffen dat ik inmiddels op pad ben! Motor klaar en erg netjes gewassen ! Een verrassing. Op weg naar Decathlon om voor de 2e keer een tent te kopen. Ja mijn eerste MSR tent is bij de test in de lucht gevlogen en heeft de storm van 100 km/u niet overleeft, in zo verre was de test dus geslaagd...... .

Dit keer een mini tent gekocht. Op naar het doordeweek appartement van Erica in Toulouse. Een lekkere leffe en uit eten in het Hoegaarden Cafe. Heerlijk en een uiterst gezellige avond. Zij was net in de Hautes Pyrenées geweest bij ket ´observatoire' van haar werk. Op ca 2600 meter worden daar metingen en gedaan en foto's van de ruimte en planeten gemaakt. Heel erg mooi daar!

Eind van de voorronde.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Xenia:
    23 februari 2017
    Geniet van de reis!!
  2. Jet:
    24 februari 2017
    Een mooi begin Edwin! We zullen je reisverslag volgen.
  3. Gineke:
    24 februari 2017
    He Edwin heel veel plezier en succes