Dag 11, Dinsdag7 mei, dagje sightseeing Göreme

8 mei 2019 - Göreme Belediyesi, Turkije

Dag 11, Dinsdag 7 mei, een dag stationair.

De tijd genomen om te genieten van het prachtige uitzicht bij het zachte ochtendlicht iets na zessen. Geen verkeer, gewoonweg niemand, wat een genot.

Rustig ontbeten met gekookte eitjes welke op de gasfles van de camping maar niet aan de kook kwamen: na een kwartier eindelijk! Dat in verhouding tot de solo benzine brander van John; in twee minuten!

Vandaag een sportief dagje voor motorrijders: een flinke wandeling naar beneden en boven naar een geweldig uitzichtspunt. Wat schitterend die door de natuur gevormde waanzinnig mooie heuvels, gewoonweg onvoorstelbaar al die grotwoningen die als slagroompunten opreizen uit het landschap!

Ze zijn eerst als graven gebruikt en later als woning. Soms zijn ze vorm gegeven (aan de oostzijde zie je fallasvormen, terwijl sommige ingangen rijk bewerkt zijn.

Het werd na de koffie dermate warm dat wij besloten terug te keren om onze routes naar Iran op de GPS te programmeren en een overnachtingsplaats te zoeken. Naar de camping lopende nog even langs de bakkerij gelopen om daar voor 0,15€ een Turks broodje te kopen. Lekker vers!

Verder erg druk met de com en planning ook via onze vrienden Gilles en zijn vrouw Dominique die nu al zes weken in Iran zijn. Wij zullen ze donderdagavond treffen in het oosten v Turkije.

De zon was zo heet dat wij lekker in onze stoeltjes 'onnder de klapperboom' in de schaduw zijn gaan zitten met dat fenominaal mooie uitzicht op Göreme.

'savonds grillades gegeten De hoeveelheden zijn aan de lage kant, de smaak erg goed maar in het algemeen gaat men scheutig om met de zoutpot. De dessert waren absoluut smakelijk en mierzoet. Een v beide dessert was een combinatie van zoet met kaas! Apart maar lekker.

Morgen een grote etappe naar de meren oostwaarts zo'n 650 km vroeg op en rijde