Vrijdag 28 april. Meknes, griepje?

28 april 2017 - Meknes, Marokko

Vrijdag 28 april 2017.

Méteo: koud, bij vertrek 10 graden, af en toe regen, ´s middags in Meknès 22 graden met omweers-buien.

Vaak wakker geworden door de koude, in orkest jankende honden in verre valleien, roofvogelgeluiden etc. Ook nog een regenbuitje. Ik voelde me duidelijk minder lekker. Dik ingepakt om mij te wapené tegen de kou. Dat bleek nodig te zijn want de weg steeg toch nog tot 1800 meter. Er vielen wat druppels later ging het nog echt regenen! De gps had zin in off-road rijden en ik niet. Na een paar kilometer piste had ik er echt genoeg van. Ik heb de route meerdere malen moeten wisselen van Meknès naar Fès en omgekeerd. Ik heb vast niet de kortste weg gereden!

Een kilometer of 20 voor bestemming werd het tijd voor koffie. Mijn dikke kleding even aangehouden en zo warmde ik lekker op. Snel weer wat laagjes uit want de temperatuur ging even zelfs naar 25 graden.

In Meknes de camping gezocht: deze bleek niet meer te bestaan. Nu een erg mooie 'maison d'hôtes' gevonden. Zeer stijlvol, typisch Engelse accenten in de inrichting en in de uitspraak van het Frans. Zéér goede info over de stad gekregen. Marrakesch in het klein met 1/10e van het aantal toeristen. Heerlijk rustig, een prachtige stadswal met een koninklijk paleis en een heel mooie medina en dito plein. Daar stonden een paar prachtige paarden!

Omdat het gebedsdag was waren erg veel winkeltjes dicht. Er brak een hevig omweer los!

Daarna was ik op, doodmoe en voelde en voel mij 'grieperig'. Is even aankijken hoe dat gaat. Zeker een lange incubatietijd van de verkoudheid / hoest van Erica?

Van de rally jongens vernam ik dat mijn banden zijn opgeladen, een goed gevoel.

Morgen een noodzakelijke rustdag, misschien wel twee!

1. Jet:
    28 april 2017
    Mooie verhalen om te lezen Edwin. Ik volg je elke dag. Trieste onderbreking na het overlijden van je moeder. Gecondoleerd. Kijk omhoog en vervolg je reis. X