Zaterdag 20 mei, Erica retour Toulouse, ander adres

20 mei 2017 - Marrakech, Marokko

De nodige dingen geregeld. Onder andere het vervolg van mijn reis. Ik heb inmiddels aardig wat van Marocco gezien. Nu ga ik echt huiswaarts naar het noorden zodat een bezoek aan Fès, de grootste kononklijke stad voor de hand ligt. Een pension geboekt in de medina. Hopelijk kan ik het makkelijk vinden. Maar vooral een betrouwbare parkeerplaats, maar dat is dus voor morgen. Zodra ik in Toulouse ben kan ik naar de BMW Concessionaire die het balhoofdlager zal controleren en afstellen. Er zit speling in, niet vreemd na al die acrobatische toeren tijdens de rally.

Aangezien mijn pension voor vanavond niet zo makkelijk ligt zijn we er maar even langs gelopen. Straatjes en steegjes door, soms moest je je hoofd zelfs bukken! Na een tijdje vonden wij het adres in een wat mindere woonwijk. Een hele aardige dame opende en wij konden direct zien dat het er perfect uitzag achter de grote deur. Dat bleek later 100% te kloppen.

Daarna een parkeerplaats gezocht: wij vonden een oud café dat momenteel een beetje als werkplaats diende. De eigenaar knapte billiards en tafelvoetbal spelen op en hoopte voldoende geld te verdienen om daar weer een café te openen. De bar was er al! Mijn motor bleek later de enige klant te zijn en alle bagage kon er blijven inclusief jack en helm! Super.

Erica vertrok per taxi naar het vliegveld, met een beetje een sad gevoel namen wij afscheid met de wetenschap dat wij elkaar overeen goede week al weer zien en even later weer naar ons vertrouwde huis in Labastide-Murat gaan. Het waren hele leuke dagen samen.

Inmiddels is de temperatuur hier op veertig graden aangeland en merk je dat dat vermoeiend is!

Is even goed de route naar Fès bekeken, ca 550 km en zo'n kleine 6 uur rijden via de snelweg. Binnendoor is nauwelijks korter en je doet er echt 8 uur of meer over. Bovendien heb ik die route al gereden. Het wordt de snelweg via Casablanca.

Op het dakterras heb ik kennis gemaakt met een uiterst nieuwsgierige schildpad! Hij zit de hele tijd aan mijn schoen te knagen!

Een gezellig beestje.