Zondag 14 mei naar Essaouira, laatste etappe Rally, weerzien Erica

14 mei 2017 - Essaouira, Marokko

´s Ochtends maar eens niet gegeten. Om een uur of 8 vertrek.

We reden met zijn zevenen. Na een uur ging Guy alleen verder, dat had hij al aangekondigd, hij was ziek! Abdel reed voor met een waanzinnige hoeveelheid bagage, echt ongeloofelijk! Zowel qua volume als gewicht: ca 80 kg inclusief reserve band. Ondanks dat reed hij een behoorlijk tempo. Hij zou vrouw en kinderen in Agadir treffen. Agadir viel op: een bruisende mondaine stad. Wij gingen ontbijten in een zeer trendy café, waar het bomvol was. Echt een leuke sfeer. Een tiental km's ten N v Agadir namen wij afscheid van Abdel, de jongste deelnemer met het hart op de juiste plaats. Ik heb de nodige lol met hem gehad!

De kust is mooi! Een mooie slingerweg waar we af en toe stil hielden om de zee te bewonderen.

Vlak voor Essaouira zagen wij Olivier aangehouden door de politie. Hij werd beschuldigd van te hard rijden. Toen hij dat ontkende en meldde dat hij geen controle gezien had gingen ze over op een ander register: hij had slechts een copie van zijn kentekenbewijs bij zich, ook zijn explicaties van groepstransport en aanbod om even later met kenteken langs te komen werden niet geaccepteerd.

Ten einde raad startte hij maar de onderhandelingen, van 200 DH ging de boete omlaag naar 50 DH! Ofschoon dit soort corruptie in Marocco sterk afneemt komt het toch nog veel voor. Opvallend is dat als je met een go pro rijdt je niet aangehouden wordt! Ze zijn als de dood gefilmd te worden. Een goede remedie!

Om een uur of twee kwamen wij in Essaouira aan.

De ´Hollandaisé was net aangekomen! En zo vielen Erica en ik elkaar weer in de armen, een zeer gelukkig weerzien! Wat is het toch leuk om elkaar al onze belevenissen te vertellen. Lekker samen geluncht aan de rand van het zwembad en daarna een fijne stranwandeling tussen de paarden en kamelen gemaakt. Een vreselijke wind met een mini zandstormpje teisterde ons daar. Altijd leuk om dan te zien dat de beesten met hun achterste naar de wind toe gaan staan. De kamelen lagen allemaal, veel met hun hoofd tussen de benen plat op de grond! Jéetje wat zijn die beesten lenig! Nooit geweten. De paarden - allemaal hengsten - zagen er heel goed verzorgd uit! Mooie Berbers net als ´onze Noria en Ouareg' . Een goot plezier om dat te zien! Natuurlijk lieten wij niet na de eigenaar te complimenteren. ´s Avonds een heerlijk diner met vis en een goede Marokkaanse rosé. Echt van genoten. Iedereen was in opperbeste stemming.

Moe maar voldaan kroop iedereen in bed!